جمعه ۱۲ مرداد ۰۳

تحلیل دوج کوین

۱۰ بازديد

ارز دیجیتال دوج کوین بر اساس یک شوخی به وجود آمده است. دوج کوین یک ارز پایه می باشد که مبتنی بر لاکی کوین (LuckyCoin) است. به عبارت دیگر می توان گفت این ارز تحت فورک لاکی کوین ایجاد شده است و خود لاکی کوین یک فورک ایجاد شده توسط لایت کوین می باشد. و این ارز دیجیتال در اصل به گونه ای طراحی شده است تا بتواند یک جایگزین مناسب برای بیت کوین، لایت کوین و سایر ارزهای پایه باشد. به همین دلیل شباهت های زیادی با بیت کوین و سایر ارزها دارد. برای دسترسی به تحلیل دوج کوین میتوانید از سایت ارزسنج کمک بگیرید

این ارز دیجیتال همانند بیت کوین، معاملات نظیر به نظیر را در سراسر یک شبکه غیرمتمرکز امکان پذیر می کند. همچنیین این ارز دیجیتال از الگوریتم اثبات کار یا همان POW استفاده می کند و همانند بیت کوین قابلیت استخراج را دارد. اما تنها نکته ای که در ارتباط با این رمز ارز وجود دارد این است که این ارز دیجیتال از الگوریتم Scrypt استفاده می کند و بیت کوین در پلتفرم خود از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند و این تنها تفاوت آن با بیت کوین می باشد.

دوج کوین یک سال پس از معرفی در سال ۲۰۱۴، موفق شد ۶۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. و این روند همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در اواخر ۲۰۱۷ ارزش سرمایه آن به یک میلیارد دلار رسید. در مقام مقایسه با دیگر ارزهای رمز پایه، دوج کوین نرخ انتشار بالایی دارد. و تا اواسط سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دوج کوین استخراج شده‌است.
در دسامبر سال 2013، هر بیت‌کوین حدود 1080 دلار قیمت داشت. و دنیا شروع به جدی‌گرفتن ارزهای دیجیتال کرده بود. اما دو نفر با نام‌های Billy Markus و Jackson Palmer با خود فکر کردند جدی‌گرفتن ارزهای رمزنگاری‌شده توسط دنیا، بیش از حد شده است. آنها معتقد بودند ارزهای رمزنگاری‌شده باید یک سرگرمی باشد و نباید به چشم پول واقعی به آن نگریست. بنابراین تصمیم گرفتند کوین خودشان را با نام دوج‌کوین ایجاد کنند. که به عنوان یک جوک اینترنتی به همگان معرفی شد.

دوج‌کوین در 6 دسامبر 2013 ایجاد شد. نام دوج  Doge  مربوط به یک نژاد سگ با عنوان Shiba Inu است و نوع تلفظ آن از یک شو اینترنتی تقلید شده است. تصویر سگی که روی این کوین درج شده نیز تصویر همان سگ با نژاد Shiba Inu (نژاد سگ بومی ژاپن) است. دوج کوین (Dogecoin) با نماد Ð ارز رمزی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی شد. و قصد دارد به عنوان پول َ شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پاداش و انعام در این فضا استفاده شود.

یکی از دلایلی که دوج کوین را تبدیل به یکی از ارزهای محبوب برای پاداش و کمک های خیرخواهانه کرده است. این است که مدت انجام تراکنش های دوج کوین بسیار سریعتر از بیت کوین یا لایت کوین است.
توسعه‌دهندگان زیادی روی دوج کوین کار نمی‌کنند. و روند پیشرفت فناوری آن کاملا نامعلوم است. مدت‌هاست که به‌روزرسانی مهمی در گیت‌هاب دوج کوین صورت نگرفته و اکثریت مدیریت جامعه دوج کوین را افراد داوطلب برعهده گرفته‌اند.
حتی جکسون پالمر چندی پیش گفته بودکه عاشق دوج کوین است اما افزایش شدید قیمت آن را یک حباب و طرح پامپ دانسته بود. با این وجود یکی از توسعه دهندگان فعلی دوج کوین، راس نیکول گفته که در حال کار بر روی نسخه جدید کد دوج کوین است که آن‌ را با ثبات ‌تر و امن‌تر می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.