جمعه ۱۲ مرداد ۰۳

خرید ارز دیجیتال

۱۰ بازديد

ارز دیجیتال چگونه به دست می‌آید؟

ارز دیجیتال چگونه به دست می‌آید؟

مکانیسم‌های اثبات کار (POW) و اثبات سهام (POS) اصلی‌ترین فرایندهایی هستند که منجر به ایجاد ارزهای دیجیتال می‌شوند. رمزارزهایی که بر اساس الگوی اثبات کار (POW) ایجاد می‌شوند، در واقع حاصل فعالیت دستگاه‌های ماینر هستند و به بیان خیلی ساده توسط ماینرها استخراج می‌شوند. برای خرید ارز دیجیتال میتوانید از صرافی اینانس کمک بگیرید.

ماینرها با حل معادلات ریاضی و گرافیکی به ایجاد بلاک‌های جدید و تامین امنیت شبکه بلاک‌چین می‌پردازند و در ازای آن ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. این دسته از ارزهای دیجیتال اصطلاحا «رمزارز مبتنی بر اثبات کار» نام دارند. ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) اصلی‌ترین رمز ارز اثبات کار است.

اما در مکانیسم اثبات سهام (POS) دیگر خبری از ماینر و استخراج ارز دیجیتال نیست و امنیت شبکه توسط اعتبارسنج‌هایی (Validator) که اقدام به سپرده‌گذاری (Stake) در شبکه کرده‌اند، تامین می‌شود. یکی از معروف‌ترین رمزارزهایی که به روش اثبات سهام ایجاد می‌شود، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) است.

به بیان ساده افرادی که دارای تعداد بالایی رمزارز اتریوم هستند می‌توانند از طریق سپرده‌گذاری و استیک اتریوم، به اعتبارسنج‌های بلاک‌چین اتریوم تبدیل شوند، در فرایند ایجاد بلوک‌های جدید ایفای نقش کرده و در ازای آن نیز پاداشی در قالب رمز ارز اتریوم دریافت کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.